söndag 6 oktober 2013

Nu är det allvar!

Vi drog ju igång "fettfajten" på jobbet i tisdags, då hade vi invägning. Hela 13st tappra deltagare blev vi ju, jättekul!
Senare under veckan fick jag höra på ryktesvägen att en annan "kamp" skulle dras igång,  som fick namnet Bicepskampen. Som ni kanske kan räkna ut så går den ut på att ÖKA i omfång i just biceps.
Naturligtvis drogs jag väl med och ska delta där också...kan tyckas en mindre bra kombination för min del.
Gå ner i vikt och öka omfånget på spänd överarm...
Well, well, det är ju roligt att tävla! En viss gemenskap blir det ju också.
Så nu är det alltså blodigt allvar med kosthållning och träning.

Ni som läste mitt senaste inlägg vet ju att jag blev sjukt taggad på att fortsätta med boxfit (som jag förstått att det kallas)
Så på tisdag ska jag till Söders Fight Gym i Gävle och prova ett pass där, dom har drop in tisdagar och torsdagar för endast 50kr.
Lite feg är jag ju så jag visste inte riktigt hur jag skulle våga gå dit själv. Det rådde jag bot på med att fråga Malin om hon följer med mig och hon ville det! Längtar till tisdag!!

Idag har jag hunnit vara på gymmet på morgonkvisten och körde rygg & biceps.
Naturligtvis gick jag rätt hårt åt mina stackars biceps, med tanke på tävlingen, så jag vet inte om jag kommer att kunna räta ut armarna imorgon.
Dessutom är det ju söndag idag och det betyder även ZUMBA!!

En av ryggövningarna idag (hantelrodd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar