måndag 28 oktober 2013

Kaksvullande & hastighetsrekord

Har lite skrivkramp igen tror jag bestämt, eller kanske inget att berätta om. Ska jag återigen tjata om hur jag tränat i helgen? Nej...
Jo det ska jag visst!
I lördags, då var jag hos Simon som fyllde 25år den 22/10. Där bjöds det på både smörgåstårta och MASSOR av kakor, självklart åt jag alldeles för mycket. Så jäkla gott!
Ja det var faktiskt rätt kul att träffa Simon, Carro och lilla Jaxon också, det var alldeles för längesen. Jaxon fyller 1 år om en månad... Tiden går så fort så man blir rädd!

Jag tänkte att jag skulle springa på kvällskvisten, så jag tog med mig Ola ut i skogen, på med pannlampan eftersom det var kolmörkt ute.
Om jag är mörkrädd? Eh nej!
Det gick inte jättebra att springa med magen full i kakor, dom åkte upp och ner, upp och ner så jag sprang kanske 2 kilometer av knappt 4... Men ut kom jag i alla fall!

Igår, söndag tog jag dock igen det!
Gymmet först där jag körde bröst, triceps och lite axlar, därefter sprang jag på löpbandet 2 kilometer på 12 minuter! YES hastighetsrekord!
Nu ska jag "bara" orka hålla det tempot i 5 kilometer så är första delmålet färdigt!
Ja sen var det ju söndag, så det blev ju 75 minuter Zumba på kvällen också.
Klapp på axeln Maria! Klapp, klapp!

Ikväll fick jag gott sällskap av Malin i elljusspåret, vi ömsom gick och ömsom sprang. Vi sprang i varje uppförsbacke och spurtade in i mål.
Tror vi snackade mer än vi motionerade, men det är ju balsam för själen att surra om ditten och datten.

Imorgon är det dags för boxfit igen!

Titta, det blev några rader ändå!
Tjing tjing

Just ja! Ni glömmer väl inte att kika in på Henkes fotoblogg ibland va?
http://fotografwallner.blogspot.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar