lördag 5 oktober 2013

Boxning!

Igår hade jag en riktigt bra fredag, energin var på topp hela dagen lång.
Jag provade ju boxningsträning igår på jobbet. Det kommer en tjej dit på fredagar som brukar ha olika typer av träningspass i vår gymnastiksal, men jag har aldrig varit med.
Ofta har dom haft någon typ av stationsträning och jag är för rädd att min kondition är för dålig.
Nu när jag hörde att dom skulle prova boxning så blev jag sugen att prova.
Jag ångrar mig inte! Det är helt klart den roligaste träningen jag någonsin provat.
Var ska jag vända mig för att fortsätta med detta??
Vilken jäkla adrenalinkick! Ack så jobbigt! Jag ska i alla fall sluta tvivla på min ork, för när den tar slut så kör jag vidare på adrenalinet och envisheten.
När jag drog på mig dom där boxhandskarna så tror jag det hände nåt, jag fick tydligen ett riktigt "killerface" och blev sjukt fokuserad.
Det här vill jag göra IGEN!!

Hemma så bjöd vi Malin på taco och vi tog en liten skogspromenad.
Tyvärr så blev det mindre trevligt när vi kom tillbaka hem efter det, då grannen kom hem samtidigt.
Det visade sig att han är både paranoid och har förföljelsemani, vi har väl förstått att han kanske inte är helt frisk, men att det var så här illa visste vi inte.

Vi försökte föra ett normalt samtal med honom, men det var en omöjlighet. Han tror på riktigt att vi förföljer honom, för vi är dom enda han ser av alla grannar. (Vi bor i samma ingång)
Tur att han är så mager så man skulle bryta av honom på mitten om det skulle bli värre än verbalt!

Håll tummarna för oss att vi får den där tvåan vi gjort intresseanmälan på!! Än så länge står vi på första plats.
Det är ju inte meningen att man ska behöva smyga i sitt eget hem för att man inte ska reta upp grannen.

Men inte ens han kunde förstöra en bra dag! Nog för att adrenalinet pumpade igång igen en stund och jag hade gärna delat ut en uppercut, men det verkar ju korkat.

Hoppas ni får en härlig helg!

1 kommentar:

  1. Kul att det finns så många träningsformer, nåt för alla och envar.
    Sådana grannar är det nog bäst att ignorera;behandla som luft, kunde Henke hålla band på sig då?
    Hoppas ni får lägenheten ni vill ha!

    SvaraRadera