torsdag 17 oktober 2013

Hur är du funtad?

Det blev en kall och blöt promenad med finaste hunden idag. Henke är på fotokurs ikväll så vi fick gå ensamma den här gången.
Idag har jag funderat mycket över vad som driver oss människor till olika saker. T ex vad som får tjejer och killar att börja med en kampsport som MMA Mixed Martial Arts, alltså en mix av alla kampsporter.
Det ser fruktansvärt brutalt ut när dom slåss och sparkas och stryper ut varandra
Bild lånad från www.supermartialarts.net
 
 
Har just tittat på en dokumentär som heter Maria & skuggan, den handlar om boxaren Maria Lindberg som fick en hjärnblödning vid 21 års ålder. Som inte får licens i Sverige pga den skadan, men som kämpade vidare för att istället bli proffsboxare i Tyskland. För att får fortsätta med sin sport.
Vad är det som driver en människa till det?
 
Jag tycker ju själv att det är fascinerande med boxning och jag skulle gärna gå och se en match, det har jag aldrig gjort.
 
 
Mina tankar gäller inte bara kampsporterna.
Vad driver människor till att springa ett Marathon? Åka vasaloppet?
Vad är det som gör att man vill utsätta kroppen för mer och mer?
Vad gör att man vill lyfta tyngre och tyngre vikter?
Blir man någonsin nöjd?
 
Jag vet knappt vad som driver mig själv just nu till att träna så pass som jag faktiskt gör. Jag tror att det är resultaten som kommer med träningen.
Viktminskningen och kanske mest av allt att jag mår himla bra psykiskt av träningen. Jag är både piggare och gladare!
Men jag pressar ju mig själv hela tiden också att klara mer och mer...
 
Vad är det som driver dig?

1 kommentar:

  1. Vad som driver mig är jakten på den perfekta bilden. Jag skaffar mig bättre utrustning och mer kunskap för att kunna ta bättre bilder, men jag hoppas verkligen att jag alltid kommer tycka att jag kan lära mig mer, att nästa bild är bättre. Jag hoppas att jag aldrig blir riktigt nöjd för då tror jag att tjusningen tar slut.

    SvaraRadera