fredag 25 oktober 2013

Freeeedag!

Då välkomnar vi helgen igen! Fredag och löningsdag, kan det bli mycket bättre?
Idag var det boxfit på jobbet igen, så sjukt jobbigt men lika roligt!

Efter jobbet åkte vi till Valbo och gjorde av med lite pengar :)
Köpte boxningshandskar, eller säckhandskar heter det väl när dom är lite nättare, som är ämnad till att slå på säck och mitsar.
Det blev även boxningslindor, så nu måste jag lära mig linda ordentligt också. Jag har känt att det är lätt att göra illa handlederna, förmodligen när man börjar bli trött. Mina handleder har ju fått stå ut med mycket under årens lopp, stukade ett antal gånger...
Med tanke på hur röd mina knogar var idag efter träningen, så lär nog lindorna vara bra att ha för den sakens skull också.


Jag var och köpte en present till Malin också och var in på Intersport, där hon jobbar, och gav henne den.
Jag tror att hon kanske fått en liten släng av höstdepression och det kan ju bero på att man inte får tillräckligt med Vitamin D nu när det är kallt och mörkt.
Så Malin, jag hoppas du är duktig och tar dina vitaminer nu och sen ska vi sätta fart på din träning igen. Sen kommer du att bli ditt vanliga, glada och pigga jag igen!
 
Vi har haft mätning av biceps idag på jobbet, kommer ni ihåg att jag skrev om att det uppkom en till "tävling" förutom fettfajten.
Bicepskampen...
Jag hade ökat 1,5 cm på dom här 3 veckorna sedan inmätningen, det trodde inte jag var möjligt. Även i den här tävlingen räknas det procentuellt. Nog trodde jag att jag skulle vara värst idag, men nej då... Mirja spöade mig! Jag tror jag hade ökat med 4,5% och Mirja med 4,8%.
Vi är väl grymma vi?!
 
När vi väl kom hem, låg ett paket i postlådan och väntade på mig!
Vilken glad överraskning!! Man blir så glad!

Just ja... Henke har faktiskt också shoppat idag...Värre än mig! Han slog till på en ny kamera.
Nu ser vi fram emot resten av helgen, den kan ju inte bli annat än kanon!

Puss & kram!
 
 


2 kommentarer:

  1. Wow, vilka bicepsresultat! D-vitamin, det borde jag nog också skaffa mig. Känner mig lite hängig, och trött. Jag förstår precis vad du menar med att vara positiv och hur viktigt det är. Tack för att du delade med dig om dina funderingar. :) /Nellie

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har ju sett ditt träningsschema så jag har ju fattat att jag måste ligga i. Sen hade jag ju spaghettiarmar från start så det var väl inte så konstigt att det hände nåt! Vet du, mitt mål är att slå lika hårt som du på boxpasset!

    SvaraRadera