lördag 19 oktober 2013

Mångsidig träning

Nog måste det vara bra för kroppen att vara mångsidig i sin träning? Jag tror och hoppas det i alla fall.
Jag tänker att mina veckor ska se ut så här:

Måndag - Jogga
Tisdag - Boxning
Onsdag - Zumba
Torsdag - Styrka
Fredag - Vila
Lördag - Styrka & jogga
Söndag - Styrka & Zumba

Just nu är det hundkurs på onsdagar, så då hinner jag inte vara med på Zumban, men det är bara 2 ggr till sen kan jag vara med igen.
Dessutom blir det kanske inte alltid vila på fredagarna om det är något roligt pass på jobbet, men då får jag väl ta en annan vilodag den veckan.
Nog borde det bli en fin kombination av både styrka och kondition?
Jag hoppas det! Det känns som att det är viktigast att jag tycker att det är roligt.

Igår, fredag var jag med på träningen på jobbet igen, den här gången var det step-up. Det känns som det var hundra år sedan jag gick på ett step-up pass...
Det gick ganska bra och jag fick upp flåset, men jag skulle nog ha haft brädan högre kanske för att ge maximalt. Mellan cardio-övningarna körde vi lite styrka med både hantlar och kroppsvikt och gummiband. Jag måste nog säga att det var roligare än själva "brädsteppandet" :)

Nästa fredag hörde jag att det skulle bli boxning igen, så då hoppas jag verkligen att jag kan vara med! Det är mer min grej det!
Idag har jag tagit en 6 kilometers promenad med Ola i det härliga höstvädret. Ska även till gymmet och träna bröst, mage och biceps har jag tänkt. Jag hoppas att jag ska få sällskap av Simon idag, det var så jäkla längesen vi sågs och vi tränade ju jämt ihop förr.
Livet har förändrats mycket för oss båda och det är väl så det ofta blir, men ingenting säger väl att man inte kan försöka ses ibland ändå även om det inte blir lika ofta.

Veckans utmaning denna vecka är 60 sekunder plankan, så igår blev det dubbelt upp eftersom vi gjorde det på jobbet också. Då hade jag ju ingen kamera med mig, så Henke fick ta en bild då jag gjorde plankan på eftermiddagspromenaden istället.
Jag tycker det är en rolig grej som Malin har börjat med, och skaran tjejer som är med växer hela tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar