onsdag 26 februari 2014

Tappat tron

Ni vet säkert de flesta av er, hur man lite då och då liksom tappar tron på sig själv. Självförtroendet sviktar och känslan av att man sviker sig själv infinner sig.
Min kropp vill inte riktigt som jag vill just nu. Jag är ständigt trött!
Igår var det tisdag, vilket innebär löpträning med B.A.B.Y Runnersteam.
Trots att jag var aptrött, hade mensvärk och lätt huvudvärk så hade jag bestämt mig för att vara med.
Jag la i kull mig på soffan i 20minuter för en powernap och tänkte att det skulle hjälpa lite.
Vi började med att springa 3.2 km, den turen innehöll även höga knän, indianhopp, spark i baken, snabba trippsteg och en rush. Tempot är lite högre än mitt "bekvämlighetstempo" så jag hade svårt att orka.
Därefter hade vi hårdkörning i "skolbacken", där vi sprang intervaller i 10 minuter, så fort man kan upp och lugnt ner.
Sen blev det lite styrka som avslutades med "jägarvila"
Under tiden jag sprang (längst bak) så började jag tänka. "Hur fan kan jag driva en blogg som handlar mycket om träning" "Vem är jag att inspirera andra till träning när jag inte ens klarar av att springa själv?"
Just nu känner jag mig inte direkt peppad att åka stafetten på fredag.
Nej, nu vill jag känna mig pigg och glad igen!
Hallå Maria "fighter" Wallner?? Var tog du vägen? Jag saknar dig, kom tillbaka!!

1 kommentar:

  1. Jag VET att hon,"fightern",finns där.Hon är bara en människa med en liten svacka.......Men jag VET att hon även snart kommer igen.HEJA DIG!!!!!
    Kram E-B

    SvaraRadera