söndag 2 februari 2014

Storslagna planer!

Nu har jag inte skrivit något här på en hel vecka. Jag har liksom börjat fundera över vad jag ska skriva om, eller rättare sagt vad jag tror att folk vill läsa.
Sen kom jag på att jag skriver väl inte bara för att tillfredsställa andra, jag skriver väl om det jag själv vill skriva om? Sen är det upp till er om ni vill läsa eller inte.
Jag har tänkt tankar som "äh, det blir ju lite tjatigt om all träning" "folk tror att jag bara vill tala om hur jävla duktig jag är hela tiden"... Ja ni vet hur man kan fungera ibland!
Om det här ska vara någon slags livsstilsblogg, ja då lär jag väl skriva om min livsstil? Skärp dig kvinna!
Jag vill ju inspirera och vara lite "pepp" då måste jag ju skriva om sånt jag vill inspirera och peppa till!

Mina torsdagsträningar i gymnastiksalen fortsätter ett tag till, sakta men säkert blir det fler deltagare, det känns jätteroligt. Jag hoppas det ska komma några fler ändå så småningom.
Jag tycker personligen att det är en jättebra träningsform eftersom man kör igenom hela kroppen och det är både pulshöjande och styrketräning med egen kroppsvikt. Även om du är helt otränad så kan du vara med ändå eftersom du gör övningarna på dina villkor och i din egen takt. Orkar du göra fem armhävningar så gör du fem under de 45 sekunder övningen är. Är någon övning för svår så kan man alltid göra den enklare.

På onsdag ska jag hålla just en sån stationsträning på jobbet igen, det gjorde jag förra veckan också men då var det inte riktigt planerat.
Få se vad jag hittar på för övningar till mina kära kollegor :)

Jag har lite roliga planer till våren/sommaren som jag hoppas att några av er läsare vill delta i.
Planen innefattar bland annat festplatsen på Ön, träning i olika former, en grym och oerhört inspirerande tjej... Spännande va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar