tisdag 4 februari 2014

Löpgrupp

För en tid sedan frågade Malin Nylén mig om jag ville starta en B.A.B.Y Runners Team här i Hedesunda.
Eftersom jag har ganska mycket för mig ändå och jag tycker inte att jag är så kunnig när det gäller just löpning så jag tackade nej. Men jag frågade Jenny istället om inte hon var sugen och hon nappade direkt!
Så ikväll har vi haft vår första löpträning tillsammans och vi blev hela 10 stycken! Jätteroligt!
Jag tror att det kommer ännu fler nästa gång faktiskt.
Upplägget såg ut så här:
Uppvärmning jogga 1,5 kilometer
15 minuter backintervaller
Lite styrketräning med utfall, armhävningar och sidoplankan.

Jag trodde aldrig att jag skulle orka 15 minuter intervaller i backen och trodde Jenny skämtade när hon sa det. Men jag klarade det! Det gjorde vi allihopa!
Nog för att jag hade lust att lägga krokben på Jenny när hon så jäkla lätt hurtade upp och ner, men jag lät bli.
Man blir verkligen peppad av de andra och man orkar så mycket mer än man tror.
Nu ser jag fram emot nästa tisdag!

Hoppas bara jag orkar stationsträningen nu både onsdag och torsdag.

Bra jobbat alla tjejer!
Vi är grymma!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar