onsdag 12 februari 2014

Ett par avslöjanden

Då ska jag avslöja några saker för er.
Igår var jag och fick konstaterat att jag har högt blodtryck, väldigt högt dessutom. Därav min trötthet och kraftiga huvudvärk.
Det känns ganska jobbigt faktiskt... jag har fortfarande några år kvar till 40 liksom...och jag har ingen lust att få stroke eller hjärtinfarkt de närmsta åren.
Ingen tobak, ingen alkohol och regelbunden träning, det räcker tydligen inte. Jag tycker inte att jag är stressad, men det är klart, jag går väl omkring med en inre stress kanske trots att jag är ganska lugn som person.

Well, det kanske är dags att ta tag i det där med kosten nu då en gång för alla.
Vad kan väl passa bättre just nu?
När jag står i startgroparna för att plugga till kostrådgivare!
Det kan ju vara en bra idé att leva som man lär kanske?

Jag har börjat smygläsa lite och måste erkänna att det ser inte lätt ut direkt.
Cellulosa hemicellulosa, pektin, beta-glykaner, aminosyror, alanin, glutamin, prolin, arginin, valin, fenylalanin.
Många krångliga ord i det här med näringslära och många knepiga uträkningar av energi,  men spännande och förmodligen lärorikt ska det bli.

Ja det var väl ett par duktiga avslöjanden i alla fall?
Jag ska hålla er på sträckbänken en stund till när det gäller 31 maj, så ni blir tvungna att komma tillbaka och läsa fler gånger :)

Ha det fint och ta det lugnt.
Kramar

Förresten, har ni börjat få vårkänslor ännu?



2 kommentarer:

  1. Det lät ju inte bra med blodtrycket, men jag håller tummarna för att det normaliseras snarast. Inre stress är en lömskhet.. Det där med kost och studier har jag också funderat på tidigare men i dagsläget har jag trillat för djupt ner i gottepåsen... jag tror jag anlitar dig istället när jag känner mig redo!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra det Tina, du är varmt välkommen! :) Ja du vet i de lugnaste vatten... Men man har väl sina orsaker till inre stress, gäller bara att få bukt på känslorna. Kram till dig

      Radera