söndag 25 augusti 2013

VasaStafetten 2013

Nu har jag sprungit i fäders spår som Gustaf Vasa åkte skidor för några år sedan.
Vi var ett lag med kollegor, alla är ju så sjukt duktiga och vältränade och vana löpare. Även om jag bestämmer mig för att inte jämföra mig med andra och att bara tävla mot mig själv, så är det ändå svårt att inte få mindervärdeskomplex.
Dock gjorde jag mitt bästa såklart, det var väldigt varmt så jag kroknade lite en stund. Jag är ändå nöjd med min insatts då jag gjorde sträckan 3 minuter snabbare än jag räknat med. Självklart hade jag hoppats på ännu bättre tid, jag är ju hopplös! Eller heter det hoppfull?

Nåväl, jag har haft en jätterolig tripp och det är kul att lära känna kollegorna lite bättre än bara på jobbet. Stämningen är hög och lagandan är stor!
Hoppas, hoppas det blir av nästa år igen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar