söndag 18 augusti 2013

Frosseri å frossera

Vägning i morse kl 09.00, man får väl vara nöjd med att det i alla fall var minus med tanke på att jag fuskat med kalorierna en del den här veckan.
- 0,8 blev resultatet idag, bara att köra hårt till nästa gång!
Den här veckan har jag ju inte bara haft en lördag utan TRE! Men det är ju ändå gött att se att det går att minska i vikt trots lite "fusk" bara man tänker på att röra sig ännu mera. Men några 3 kilo minus blir det inte om man äter mjukglass, chokladboll, äppelpaj med vaniljsås och Mc Donalds på samma vecka!
Nej, nästa vecka blir det hårt kosthållning igen det är ett löfte till mig själv.

Igår tog jag fram min vilja av stål innan jag joggade, jag försökte mentalt förbereda mig på att klara av att jogga hela rundan.
Det är som att det mesta sitter i huvudet, jag ger liksom upp efter en viss sträcka när jag tycker att det tar emot lite väl mycket.
Tre kilometer skulle jag klara av att jogga, det är ju liksom fullt möjligt även för mig!
Visst klarade jag det! Hur galant som helst!
Det är väl som att sluta röka, bara att bestämma sig som Henke brukar säga.
Dessutom är det väldigt skönt att känna sig nöjd och stolt över sig själv. Det kanske inte är någon prestation för de flesta, att "klara av" att jogga i 3 kilometer, men för MIG är det en fin prestation. Ännu ett steg närmare mitt första delmål.

 
 
Idag när jag ändå var på gymmet så passade jag på att träna, jag var ju inte nöjd med mitt benpass i fredagskväll, därför blev det ben idag igen. Mycket bättre gick det idag!
 
Har även tänkt ta en fin promenad med Ola och ikväll är det Zumba igen.
Nu jäklar är det hårdkörning som gäller!!
 
 
Hårda kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar