onsdag 21 augusti 2013

Björnkramar & ond kropp

Haft en bra dag idag, lunchdate med Christoffer som hade varit och tatuerat sig.
När jag gick ut för att rasta Ola efter lunchen stannade en bil och ut kommer Björn farandes! Så fick jag kramas lite med honom idag, det händer inte så ofta. Saknar!

På eftermiddagen hade jag tid hos Kiropraktor Johan Lundin för min onda axel. Det var ganska skönt att få "rätta till" sig lite. Han trodde på en överansträngning och tyckte jag skulle äta ipren i några dagar för att se om jag eventuellt får bort det om det är en inflammation.
Jag skulle också köra med lite lättare vikter ett tag...SUCK!!
Jag måste träna mer baksida axlar och mitten av ryggen för mina axlar dras liksom framåt. Jag måste också lära mig stretcha!! Speciellt bröst...
Annars kommer jag snart se ut som ringaren i Notre Dame, mitt smeknamn blir Hunchback of Hedesunda.
Dessutom sitter jag typ fast i höfterna och är för stram i de där långa magmusklerna på sidorna (vad dom nu hette) så dom ska också stretchas.

Fast han inte rörde min nacke så är det ändå där jag har gruvligt ont just nu och en härlig huvudvärk. Men det hör väl till förstås...som vanligt.
Ska tillbaka till Johan nästa vecka, så jag måste väl sköta mig och göra mina stretchövningar till dess.

Idag har jag av någon anledning tagit träningsvila, jag orkar helt enkelt inte.
Hoppas att jag känner mig piggare imorgon, då har jag tänkt både styrketräna (rygg & triceps) och jogga. Det blir sista passet innan VasaStafetten på lördag! Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar