söndag 25 augusti 2013

Söndag & födelsedag

25 augusti det betyder att det är mammas födelsedag idag, även farmors. Farmor skulle blivit 100 år idag! Riktigt så gammal blev inte mamma...

Vi bjöds på en jättegod ost- och skinksallad och efter den kaffe med blåbärskaka OCH äppelpaj! Mumma!
Den här helgen har jag ätit allt för mycket onyttigheter, men gött har det varit!
Nu får det bli nya tag igen imorgon.

I morse var jag på gymmet och körde bröst och triceps, vi skulle egentligen vägt oss, men Owe glömde bort det så vi får ta det imorgon istället.
Nu är jag nyss hemkommen från ett ruskigt svettigt zumbapass! Så jag har väl ändå gått plus minus noll idag kanske. Man kan ju hoppas i alla fall...

Nu är det nog dags att dra på träningen ännu hårdare så det börjar hända nåt med kroppen snart!
Jogging får övergå till intervallträning i alla fall en dag i veckan till att börja med. Dessutom måste jag nog börja jogga i lite backigare terräng, men det är ju så bekvämt med slät och fin mark :)
På gymmet får jag köra upp tempot lite till för att hålla lite högre puls.

Kosten är nästan svårast att hålla tycker jag, har så snuskigt dålig fantasi. Det är lätt när man kommer hem trött och hungrig att återgå till gamla vanor och göra nåt enkelt bara.
Det har blivit rätt enformigt med samma slags sallad varje dag, med fetaoströra till och sen har jag bara bytt ut proteinkällan (lax, köttbit, kyckling, tonfisk, köttfärsbiff)

Well, well, imorgon är det måndag igen, ny vecka, nya tag!
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar