tisdag 27 augusti 2013

En lite nyttigare blåbärskaka

På torsdag ska jag ha med fikabröd till jobbet då vi har avdelningsmöte och det är min tur att fixa fika. Därför provade jag att baka på ett lite nyttigare sätt idag. Jag utgick från ett recept jag fick av mamma, som en vanlig sockerkaka med blåbär i.
Jag har bytt ut vetemjölet mot cocosmjöl och mandelmjöl 50-50, sen tog jag stevia sötströ istället för strösocker.
Den smakar faktiskt ganska gott, självklart smakar det inte som vanlig sockerkaka, den är inte lika söt. Den blev lite platt också, inte lika hög och fluffig som sockerkaka brukar vara. Men tjejerna på jobbet kan ju alltid få vaniljvisp till så blir det nog bra ändå.


Har varit till Kiropraktor Johan Lundin idag igen och blivit lite mobiliserad i bröstryggen. Sen sist har jag ju blivit helt bra i min onda axel!
Han säger även att han tror att han kan göra min nacke bättre, att jag inte ska behöva ha ont hela  tiden som jag har nu. Jag ska verkligen återkomma! Om en månad är det dags igen.
Nu är det bara att träna vidare och STRETCHA icke att förglömma!
Att han dessutom talat om hur jag ska göra för att få min rumpa att växa gör ju att han blev ännu mer populär. Ja den ska alltså växa av muskler, inget annat!
Hur man ska göra?? Det säger jag inte, det är min hemlighet...eller så får ni också gå till Johan om ni vill veta!

Nu är jag precis hemkommen från gymmet, där jag dagen till ära har piskat skiten ur ben och rumpa.
Riktigt tungt och riktigt skönt!

Nu ska jag titta på Hollywoodfruarna.

Kram kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar