måndag 19 augusti 2013

Nya dojor IGEN

Varför tar man inte hjälp när man ska köpa nåt så viktigt som skor? Ärthjärna!
Idag har jag köpt ännu ett par springskor och den här gången fick jag hjälp av en duktig säljare.
Han tittade på mina gamla Adidas och frågade "Har du sprungit i dom där?"
Eh hrm... jaa... svarade jag lite tyst och trevande och tittade skamset ner på mina SNEDA skor.
Jag har alltså köpt ett par skor som passar någon som har en pronerande löpstil.
Alltså pronation är att din fot efter kontakt med underlaget vinklas inåt!

 
 
Mina skor som jag haft passar alltså någon som ser ut som den nedersta bilden. Medan jag är neutral som den mittersta bilden. Men i och med att jag haft skor som passar till pronation så har jag mer sprungit och gått som den översta bilden!
Det sägs att  löparstilen pronation är den de flesta av oss har, man säger att ca: 70% av Sveriges befolkning har tendens till att pronera.
Men vem har sagt att man ska vara som de flesta??!!!
 
Ja hur som helst har jag nu köpt ett till par Asics och jag ska få prova dom i 30 dagar, är jag inte nöjd så får jag komma tillbaka och byta.
 
 

 Hoppas jag ska kunna springa i dom på lördag! Jag packar med skavsårsplåster och tejp, just in case!

Har provat på Ashtanga Yoga ikväll, vilket var en ny upplevelse. Det var riktigt svårt och mina alldeles för korta muskler på baksida lår gjorde sig väl till känna.
Jag tror det nog skulle vara välbehövligt att fortsätta träna Yoga men det är nog inte riktigt min kopp av te tyvärr.
Jag hoppas att det ändå blir en grupp på 12 så Victoria kan köra i Hedesunda för jag vet att mamma gärna vill gå.

Håll tummarna att klarar morgonpromenaden imorgon bitti utan större besvär i mina nya fina skor!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar