torsdag 15 augusti 2013

Långhelg

Jag och maken har tagit ledigt torsdag och fredag för att få lite långhelg. Den här dagen har spenderats i Stockholm bland annat på Skansen.
En riktigt, riktigt mysig dag har vi haft, ätit gott, sett en massa vackert, promenerat i gamla stan och sett en massa olika djur förstås.

När man går i Stockholm, speciellt längs vattnet, så önskar jag att jag bodde där. Det är faktiskt väldigt vackert i vår huvudstad.
Tänk va mysigt att kunna promenera i parkerna, eller ta en kaffe på ett av alla mysiga ställen, eller jogga längs kajkanten.
Men nej, jag är väl en riktig lantis jag, som trivs bäst på vischan i lugnet och med skogen in på knutarna.
Om man kunde välja så kunde man ju kanske stå ut med att ha en liten våning i Stockholm som kan bo i lite ibland så där. Det vore väl inte så fel?!

Som tur är, eftersom jag ätit en del gott idag så har vi gått 13,5 kilometer.
Då känns det lite bättre med tanke på att jag åt potatis till lunch och en mjukglass efter det.
Dessutom ska jag till gymmet nu och köra ett pass axlar och mage. Egentligen är det dags för ben, men efter zumba igår och dagens promenerande så väljer jag att träna överkropp istället.

Puss & kram

 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar