torsdag 22 augusti 2013

Hastighetsrekord!

Orkade upp idag för en morgonpromenad med Ola, jag hade svinigt ont i nacken men jag tvingade mig ut ändå. Det blir ju oftast inte bättre av att ligga kvar i sängen i alla fall.

Självklart tränade jag rygg och baksida axlar idag efter gårdagens besök hos kiropraktorn. Det gick ganska bra och jag försökte verkligen tänka mig för idag och fokusera på att göra rätt.
Det är så lätt att bara köra på och egentligen inte tänka på vilka muskler som jobbar i de olika övningarna. Man kopplar ju gärna in fler muskler än den man ska träna.

Efteråt sprang jag på löpbandet (för att minimera risken för stukning) Törs f*n ställa till med nåt inför kommande lördag.
Jag provade att öka tempot lite idag och det gick ju faktiskt bra, det blev 3,5 kilometer på 23 minuter.
Så på lördag SKA jag jogga hela vägen, det har jag bestämt! Det borde funka och jag håller
8,5 - 9 kilometer/timme.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar