söndag 1 september 2013

Tänker om

Den här träningsveckan har sett ut så här:

Måndag - 3 km morgonpromenad, gym axlar & biceps, 3km powerwalk
Tisdag - 3 km morgonpromenad, gym ben & rumpa
Onsdag - 3 km morgonpromenad, 75 minuter Zumba
Torsdag - Vila
Fredag - 3 km morgonpromenad, 5 km powerwalk
Lördag - Gym rygg & triceps, promenad
Söndag - Gym bröst & mage, 3 km intervall på löpbandet, 75 minuter Zumba

Det har resulterat i ... minus 0,2 kilo...
Alltså va faaan rent ut sagt!!
Idag blev jag riktigt ledsen till och med, efter vägningen. Man kämpar och kämpar och planerar och läser på, till vilken nytta??!!

Den här veckan som kommer ska jag försöka låta bli styrketräningen helt och hållet och bara satsa på kondition och promenader.
Jag ska också räkna kalorierna till punkt och pricka, inte köra på en höft som jag gjort nu.
Det tråkiga är ju att jag tycker styrketräningen är det roligaste.
Men jag får köra så här ett par veckor nu och utvärdera sen vad som händer.
Om det funkar så får jag väl fortsätta så tills jag gått ner så pass att jag känner mig nöjd och börja styrketräna efter det.
Eller om jag inte kan hålla mig från hantlarna och maskinerna så får jag väl börja träna en till två gånger i veckan så småningom då.

Det jag har så svårt att förstå och få in i skallen är att om jag bara gått upp 1 kilo från april till augusti, fast jag bara ätit skräpmat och godis och massor av glass och bara sprungit lite sporadiskt. Men nu när jag verkligen tänker på vad jag äter och tränar ganska hårt till och med kan gå UPP 1,4 kilo på EN VECKA! Den ekvationen går inte ihop för mig...inte alls!

Det här börjar kännas som att jag skriver varje vecka:
Nya tag! Kämpa vidare!
Inget blir ju bättre av att ge upp så det är inte ett alternativ ändå.
Dessutom tycker jag ju själv att det syns skillnad på min kropp och vissa kläder sitter lite bättre så nånting måste det ju hända.

Näe nu åker jag till Valbo och träffar min Malin istället så blir nog humöret på topp igen!
Äntligen, äntligen är hon hemma igen från Norge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar