söndag 8 september 2013

Ny bil, kräftkalas & viktminskning

Vilken bra helg detta blev!
I fredags sålde vi vår lilla Getz, så nu har den fått flytta till Sandviken. Så fort den lämnat Hedesunda åkte vi till Falun för att titta på en Volvo XC70, men då den inte uppfyllde våra förväntningar fick den inte följa med hem.
Den såg rätt skabbig ut och fyrhjulsdriften fungerade bara på framhjulen... sug på den ni!

Igår åkte vi istället till Västerås för att titta på en Volvo V70 (som bara ska driva på framhjulen) och den är verkligen superfin. Den fick således följa med hem och är nu en del av vår familj.
Paret som vi köpte bilen av heter Henrik och Marie... En bokstav ifrån oss... OCH deras dotter hade en labradortik som är 10 år. Jag var naturligtvis tvungen att fråga var hon kom ifrån och gissa vad!! Min James var farfar till den tiken!




Igår kväll var vi på kräftkalas i garaget hos mamma, jättetrevligt!
Men jag och Henke åt räkor istället, färdigskalade, mycket bekvämare och inte lika kladdigt, dessutom tycker jag det är godare med räkor än kräftor.
Hur kan man äta nåt som ser ut så här:

Hua! Dom ser ju tokläskiga ut!

I morse var det dags för vägning igen för oss i fettfajten.
Den här veckan har jag ju inte tränat nånting pga tåskrället, förutom en cykeltur.
Vad händer? Jo jag har gått ner 2,4 kilo den här veckan!!
Ja, vad säger man? Helt otroligt!
Jag har kikat på siffrorna för hela året och det var ganska roligt, sakta men säkert kommer jag närmare min drömkropp!
Totalt har jag i år gott ner 8,6 kilo och totalt under dessa 5 veckor har jag gått ner 4,9 kilo.
Det tar sig!

Få se vad resten av denna söndag bjuder på.

Puss & kram

3 kommentarer:

  1. Starkt jobbat Maria med din viktminskning!!! Tråkigt med tån, nu när du hade nya dojjor och allt...
    Grattis t nya bilen också :-)
    Hälsn
    Anna GE (numera ;)

    SvaraRadera
  2. Du är grym älskling, diciplinerad även när det har tagit emot vilket du kan glädjas åt idag.

    Min gamla gymnastiklärare (som för övrigt har varit mariofficer i sydamerika på 70-talet) lärde mig tre saker på min första gymnastiklektion på gymnasiet, det var att visa respekt, diciplin och tolerans gentemot sig själv och andra. Jag tror han visste vad han snackade om den där slavdrivaren.

    SvaraRadera