tisdag 3 september 2013

Took the day off

Tog ledigt från jobbet idag, riktigt skönt.
Igår kväll var jag så trött så jag gick och la mig halv tio, dessutom var det ganska skönt att ta bort alarmet som annars ringer 04.20.
Istället låg jag till 07.30 och gick upp och tog det lite chill, åt frukost vid TV:n, innan jag och Ola tog en skön promenad i strålande solsken.
Det blev så varmt så jag tog av mig och gick i linnet, underbart!

Kl 12.00 hade jag tid hos Denice på Salong Karlavägen 21 för färg, klipp och ögonbrynsfix, så jag har varit där och blivit riktigt ompysslad.
Eftersom det börjar bli höst så kör jag på en lite mörkare variant, så kan jag bli ljusare till våren igen.
Det fick bara bli lite klippt i topparna, så förhoppningsvis ska det växa ordentligt över vintern.
Men allra skönast var nog att få bryna fixade, dom såg för j*vliga ut!



Sen avslutade jag eftermiddagen med ett mindre trevligt besök på Hälsocentralen för att fixa nageltrång på höger stortå.
Jag brukar inte bry mig så mycket om sprutor, men i tån är det inte direkt skönt.
Efter sprutorna klippte han bort en bit på båda sidorna av nageln och slipade längst nere vid roten så den inte ska kunna växa ut igen.
Nu börjar bedövningen släppa, det är ganska oskönt!

Dessutom kommer jag inte att få/kunna varken springa eller zumba på ett tag, så jag får väl cykla istället.
Idag får det dock bli en vilodag, dom säger ju att det behövs ibland också.
Jag läste någonstans att det är i vila musklerna byggs upp... då borde ju ganska många se ut som värsta bodybuilders... Men man kanske måste träna mellan vilan också, vad vet jag?!

Hur som helst blir det till att räkna energiintaget extra noga denna vecka om jag inte kan träna fullt lika hårt innan tån är läkt.

Jag kan konstatera att förmiddagen har varit något bättre än eftermiddagen idag.



3 kommentarer:

  1. Skönt med vilodag det behöver man i mellan åt.. skickar långa varma kramar till dig o krya på tån♥♥♥

    SvaraRadera

  2. Aj,aj kan föreställa mej känslan, ta det lugnt nu!

    SvaraRadera
  3. Men aj Maria:/. Usch det där som gör så grymt ont. Tat lungt med tån och hoppas det går bra med allt annat:). Kram

    SvaraRadera