måndag 24 mars 2014

Dåligt självförtroende & Italienplaner

Ikväll tog jag tillbaka lite av mitt självförtroende när det gäller joggandet.
Jag håller ännu inget tempo när jag springer så jag hamnar alltid sist när vi tränar i grupp. Jag försöker hänga med i deras hastighet i början, men jag kroknar snabbt och till slut orkar jag inte jogga alls utan börjar gå.
Det har tärt ganska mycket på självförtroendet och jag har i ärlighetens namn känt mig rätt så värdelös.
Därför hoppade jag över gruppträningen ikväll och gav mig ut på en runda själv istället, i mitt tempo med bra musik i öronen. Det gick hur bra som helst och jag kunde jogga hela rundan utan att ens fundera över att bryta av och gå. Så himla skönt!
Nu känns det lite bättre igen och nästa gång ska jag prova liiite längre sträcka, men hålla samma låga hastighet.

Jag vill försöka löpträna tre dagar i veckan men det är så svårt att få ihop tiden. Kanske jag måste hoppa över någon annan träning en stund. Den här veckan kör jag ju stationsträningen för sista gången, så därefter har jag torsdagen "ledig" till springandet istället.
Det blir kanon, då kan jag löpträna måndag, torsdag och lördag!

Imorgon ska jag iväg och få en blodtrycksmätare på armen i ett dygn få se vad den talar om. Förhoppningsvis säger den att medicinen har gjort sitt jobb.
En lite roligare sak jag ska göra imorgon är att träffa mamma och faster Ingela och planera en Italienresa!
Tänk, i augusti kanske jag tar en joggingtur i vackra Italien.



1 kommentar:

  1. Vad härligt att löpningen gick bra! Fortsätt jogga på egen hand, och släpp prestationen. Kram

    SvaraRadera