måndag 4 november 2013

Tjejklassikern 2015

Jag har sagt att jag ska göra tjejklassikern innan jag fyller 40år, det innebär att jag måste göra det senast 2016.
Shit, det är inte långt till 40år alltså?! Känns som jag nyss blev 25, vad hände?
Nå väl, åldern är väl bara en siffra, precis som vikten och så länge det är tvåsiffrigt är det väl bra?

Hur som helst tänker jag att det är lite för kort tid till att börja år 2014, eftersom jag inte bara vill UTFÖRA tjejklassikern, utan jag vill naturligtvis göra det BRA också.
Därför kommer jag att ägna mig åt att träna inför alla loppen nästa år och sen utföra dom 2015.
En tjejklassiker ser ut så här:
•genomföra ett av skidloppen Kristinaloppet 30 km eller Tjejvasan/Kortvasan 30 km
•cykla Tjejvättern 100 km
•simma Vansbro Tjejsim 1 km alt. Vansbro Kortsim 1 km
•springa Lidingö Tjejlopp 10 km

Jag tänker se det här som ett projekt där jag inte bara kastar mig handlöst in i det, utan jag tänker planera och träna så att det ska kännas bra.
Har redan anmält mig på skidskola till vintern, så nu hoppas jag att det blir lite snö i år. Hoppas jag inte är obildbar bara för att jag varit lite anti till längdskidor...man kan ju alltid ändra uppfattning, det har man ju lärt sig!
En till sak som jag måste lära mig är att simma crawl, det kan jag inte och det lär ju inte duga med vanligt bröstsim.
Jag tror att det är skidåkningen och cyklingen jag tycker är värst, vi får väl se!

Är det någon som hänger med mig?



Synd att man inte får åka med draghjälp

2 kommentarer:

  1. Glöm inte tjurruset och vikingsgrejen :p /jaana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi sikta på till 2016 Jaana :)

      Radera