onsdag 6 november 2013

Mattips tack!

Jag har helt tappat inspirationen och fokus på kosthållningen igen.
För mig är planering A och O för att det ska fungera, men vad hjälper det om jag ändå inte har några idéer om vad jag ska laga!
Det skänker även ett visst lugn inombords när man slipper fundera varje dag på vad man ska äta. Tycker det är så skönt att ha en veckomatsedel och allt inhandlat och klart.
Jag tar med andra ord tacksamt emot förslag på olika menyer som inte är allt för krångliga.

Denna veckas matsedel ser ut så här:
Måndag - Kycklinggryta och pasta
Tisdag - Hemmagjorda köttbullar och potatismos
Onsdag - Kasslergryta och pasta
Torsdag - Lax i ugn med kokt potatis
Fredag - Spagetti och köttfärssås

Enkelt, gott och näringsriktigt är några "enkla" kriterier jag har. Kom igen och hjälp mig lite, snälla!


Den här fina spegeln fick jag av svärmor & svärfar i helgen som en tidig födelsedagspresent!

1 kommentar:

  1. Lasagn
    Ungsfalukorv med potatis mos
    Potatisbullar
    Kasslergratäng
    Macaronpudding
    Fisksoppa

    Några förslag hopoas det hjälper lite :))
    Lång kram till dig♡♡♡

    SvaraRadera