tisdag 19 november 2013

Cirkelträning

Nästa tisdag den 26 november har jag hyrt gympasalen i Hedesunda mellan kl 19.00 och 20.00.
Då kommer jag att köra ett pass cirkelträning. Vill du vara med?
Som det ser ut just nu är vi 12 stycken, det är ju jätteroligt! Vilken uppslutning!
Man blir ju bara så glad!
Fast nu blev jag plötsligt lite nervös också... Ska JAG "hålla" i en träning?
Äh, jag ska ju bara hitta på övningar och visa hur man gör dom, sen kör vi bara!
Hur pirrig kan jag behöva vara?
Kanske det kan vara en bra idé för dom som gärna vill träna i grupp, men tycker att det känns för svårt med andra typer av gruppträningar. Det här är övningar som alla kan göra oavsett hur tränad eller otränad man är. Inga svåra övningar och man håller sitt eget tempo! Jag tänker använda mig av några av de grejer jag gjorde hos Malin Nylén.
Det svåra är att jag inte vet vilka redskap man har tillgång till i gympasalen. Jag är rädd att man inte har någon tillgång alls till redskapsförrådet.
Men då får jag hitta på övningar utan redskap helt enkelt. Nu fick jag ju en pilatesboll när jag fyllde år så jag tar väl med den i alla fall.
Sen tänkte jag be Malin ta med sina kettlebells och hoppas att hon vill låna ut dom en stund.

Jag har just kommit hem från gymmet där jag provade 8 av övningarna jag funderar på att använda, jag körde dom 1 minut x 4 varv.

  1. Benböj
  2. Situps
  3. Dips
  4. Utfall
  5. Bicepscurls
  6. Russian Twist
  7. Lårcurl på pilatesboll
  8. Ryggresningar.

1 minut känns väldigt länge på vissa av övningarna, speciellt dips och russian twist!
Dock ska jag lägga med några pulshöjande övningar också, så man får upp flåset lite, men nog blev jag svettig som vanligt :)


 

4 kommentarer:

  1. Vilket bra initiativ Maria! Det kommer gå hur bra som helst. Mitt bästa tips är att vara tydlig med hur upplägget kommer se ut och att gå igenom övningarna ordentligt, gärna med olika atlernativ beroende på hur träningsvan deltagarna är. En självsäker och positiv attityd utgår jag ifrån att du redan har. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nellie för bra tips och uppmuntran!

      Radera
  2. Grymt initiativ Maria:). De där kommer du fixa utan problem. Ska bli jättekul:), hejja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Mirris! Ja nu kör vi! :)

      Radera