söndag 17 november 2013

Trött

Den här helgen har jag känt mig så trött, det har jag inte gjort på länge nu. Hoppas det inte är något på gång, har ingen lust att bli sjuk nu!
I fredags somnade både jag och Henke på eftermiddagen och sov i 1½ - 2 timmar, fy sjutton vad trött man blir!
Det var ju jättesvårt att komma igång igen sen.
Men vi tog en promenad med Ola så piggade vi på oss tillräckligt för att ta oss iväg till gymmet.
Vi hade ju födelsedag här hemma i torsdags så då hann vi inte till gymmet, därför blev det på fredagen istället.
Jag håller ju på och ändrar min träning så fredagens såg ut så här:

Uppvärmning 5 minuter på löpbandet
  • Benböj
  • Larvgång
  • Situps
  • Plankan
  • Utfallsgång
  • Raka marklyft
  • Bicepscurl
  • Hammarcurls




 
Henke gör allt med en liten twist, så varför inte träna balansen samtidigt som biceps!
Det är ju tydligt att bakhjulskörandet har gjort sitt till med balansen.
 
Igår lördag körde jag bara kondition och lite boxning.
1 kilometer i 6,5 kilometer/timme
3 kilometer i 9,5 kilometer/timme
1 kilometer i 6,5 kilometer/timme
därefter lite boxning mot mitsar.
 
Apropå mitsar, det var en av födelsedagspresenterna jag fick!
Man kan tro att jag fyllde jämt då det var så mycket folk som kom och grattade! Massor av fina saker fick jag, tack så hjärtligt!
Mitsar (boxkuddar), pilatesboll, tröja, blommor, ljuslykta, lotter, handväska...hur mycket som helst!
Fick förutom den fina tavlan av Henke, en förstoring på canvas på fotot av mig med boxhandskarna på!

Tack så mycket för alla gratulationer på facebook och sms också!

Igår var vi in till Gävle och gratulerade lillebror Linus som fyllde 25år!
Han börjar komma ikapp...
Där bjöds det på världens godaste smörgåstårta som han självklart hade knåpat ihop själv. Han kan ju allting han.


Nu är det snart dags för Zumba som får avsluta den här veckans träning.

5 kommentarer: