lördag 9 november 2013

Inspirationsdag med Malin Nylén

Jag vet inte hur jag ska kunna sammanfatta gårdagen för att ni ska förstå hur roligt jag tycker att det var.
För er som var oroliga att jag inte skulle hitta dit kan jag berätta att jag tog en taxi direkt där jag klev ur bussen :) Mycket smidigt!
Dock såg taxichauffören ut som en liten taliban och både han och taxin stank av inpyrd cigarettrök, men fram kom jag snabbt hur som helst.

Framme på Nordic Wellness Hornstull träffade jag då Malin, där man möttes av stora kramen direkt.
Efter ombyte och lite snicksnack så blev det träning á la cirkelträning, med olika stationer där vi använde oss av endast sin egen kropp, en yogaboll, rep, boxhandskar och en liten medicinboll.
Hon fick mig att tänka om lite när det gäller träningen, det är så lätt att man snöar in på det "gamla vanliga".
När man som jag alltid tränat ihop med grabbar, så tränar man ju typ som en sån också.
Malin menar att man ska alltid tänka VARFÖR gör jag det här, vad är syftet med min träning.
Om det inte är att bygga kropp kanske man inte ska styrketräna som jag gör, två muskelgrupper åt gången, 4 dagar i veckan med ganska tunga vikter.
Nej, det lät ju logiskt helt plötsligt...
Hon tyckte heller inte att jag behöver träna 8 pass i veckan, det kanske kan räcka med 5.
Så nu ska jag försöka tänka om med mitt träningsupplägg, speciellt om jag ska ägna 2014 till att träna mig inför tjejklassikern 2015.
Maten tänkte jag väl inte så fel om tror jag, med några finjusteringar så ska det nog bli bra. Ja förutsatt att jag skippar godiset i veckorna förstås...ibland är det vääääldigt svårt!
Lite mer till mellanmål och hoppa över kolhydraterna till kvällsmaten, dom ska ätas tidigare på dagen för att ladda inför träning på kvällen.
Ja det låter också logiskt när man får höra det, inte så stor mängd kolhydrater på kvällen då man ska gå och lägga sig sen och inte förbränner så mycket.

Nu längtar jag efter att få se bilderna som Felicia Margineanu tog på oss under träningen, så jäkla spännande.
Har fått se ett smakprov som ligger ute på facebook som jag lägger ut här nedan i väntan på de övriga bilderna.

Vi tog "tuben" in till city och käkade lunch och pratade mera, därefter gick vi till Röhnisch och shoppade lite. Det fick följa med en ny sportbh och ett linne hem till Hedesunda.

Massor av inspiration tar jag med mig och jag är så tacksam att jag fått uppleva den här dagen tillsammans med Malin. Hon delar verkligen med sig av sig själv och sin kunskap på ett fint sätt.
Nu känner jag mig ännu mer motiverad att göra något mer av mitt driv. Kanske någon gång i framtiden ett samarbete med The B.A.B.Y Network på ett eller annat sätt, vem vet!

Tack Malin!!

 
Felicia Margineanu Photography
 

4 kommentarer:

  1. Vilken rolig dag! Hoppas det nya träningsupplägget kommer funka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt suverän dag! Hoppas du får chansen nån dag att göra samma sak Nellie.

      Radera
  2. Jag har varit inne och smygläst en del här förr. Men lär väl ge mig till känna nu =) Verkar som du haft en toppendag och är så avis! Lycka till med träningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir Jenny! Tack för att du gav dig till känna :)

      Radera