tisdag 26 november 2013

Nu är det gjort...

...första cirkelträningen. Det gick ju ganska bra för att vara första gången tycker jag. Uppslutningen blev inte så stor som det såg ut från början, men det gjorde absolut ingenting.
Eftersom vi blev en liten skara på 5st så behövde jag inte känna mig nervös och det var ju skönt!

Jag kände att jag får nog lägga lite mer energi på att styra upp uppvärmningen lite bättre, nu blev det mest "freebase" :) Gammal hederlig fotbollsuppvärmning, och då ska ni veta att det typ är 25 år sen jag spelade fotboll! Ja jag vet, man kan tro att jag knappt var född för 25 år sen... men fotboll det spelade jag!

Hur som helst, upplägget såg ut så här ikväll:

45 sekunder/station och vi hann 3 varv

  1. jogga på tjockmadrass
  2. ryggresningar
  3. benböj
  4.  bicepscurls
  5. situps
  6. hopprep
  7. swing med kettlebell
  8. utfallsgång
  9. dips
  10. russian twist

Jag blev i alla fall både svettig och andfådd, jag hoppas att övriga deltagare tyckte att det var lite jobbigt också.
Det verkar som det finns intresse att prova igen, så jag har gjort en bokningsförfrågan till torsdag nästa vecka.

För egen del tycker jag det kändes som en bra träningsform då den är omväxlande, pulshöjande och man får träna igenom hela kroppen.

Tack för att ni kom!!
Kram

1 kommentar:

  1. Roligt! Synd att jag bor för långt bort annars hade jag hängt på direkt!!!

    SvaraRadera