tisdag 12 november 2013

Jobbångest, vykort & nya övningar

Efter att ha varit ledig från jobbet i hela fem dagar, lider jag just nu av lite jobbångest inför imorgon.
Riktigt skönt har det varit med ett litet höstlov så här i november.
Jag har inte gjort något speciellt, förutom i fredags då förstås när jag var ner till Stockholm och hängde med Malin Nylén.
Nog ska jag erkänna att man får mersmak av ledigheten!
Så skönt att kunna ta den dagliga promenaden i dagsljus istället för i kolsvarta mörkret när man kommer hem från jobbet.

Fick ett kort från Peru idag med posten, hälsningar från mamma och Ingela, dom verkar ha det riktigt bra. På fredag kommer dom äntligen hem igen!

Ska snart iväg till gymmet med Henke och försöka göra träningen lite annorlunda idag. Har lagt  upp ett program till Henke och ett annat till mig, få se hur det går.
Ska försöka dokumentera lite med kameran, men det beror på hur mycket folk det är där :) Tycker fortfarande att det är pinsamt att fota bland folk, kanske går över så småningom.

Mitt program ser ut så här:

* liggande lårcurl på pilatesboll
* armhävningar
* benindrag på pilatesboll
* situps
* benpress med pilatesboll
* russian twist
* utfall
* dips

Här är några foton från i fredags, där i alla fall två av ovanstående övningar finns med:


foto: Felicia Margineanu



 
En bild av Mårten, Malin & mig, tagen av någon vänlig själ på Nordic Wellness:
 

4 kommentarer:

  1. Åh skulle oxå vilja vara ledig några dagar nu.. Ja man är inte så sugen att ge sig ut i mörkret direkt.
    Men vad är en "russian twist"? Nyfiken =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en slags magövning, snuskigt jobbig :)

      Radera
  2. Du är GRYM Maria, blir imponerad av dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va snällt skrivet Linn! Tack så mycket, det värmer att höra! Jag tycker du är grym!!

      Radera