söndag 4 maj 2014

Spring Cross 2014 avklarat!

Vi gjorde det! Jag och Malin klarade att jogga hela loppet igenom, 6 kilometer i rejält kuperad terräng. Vi är så nöjda med oss själva och det känns så bra!
Det blir skillnad när det är tävling, mycket folk, funktionärer ute i skogen som hejar på och vätskekontroller.
Första 4 kilometrarna kändes nästan oförskämt bra tycker jag, sen började det gå tungt. Jag tror att min hjärna är inprogrammerad på hur mycket jag ska orka, så den talar om för mig att nu är du trött,  så här långt brukar du orka men inte längre.
Plötsligt hade man sprungit 1 kilometer till och då var det ju "bara" 1km kvar, har man orkat 5 så orkar man ju 1 till.
Vi hade till och med ork kvar till en skaplig spurt in i mål, sida vid sida. Det trodde jag definitivt inte när det var 500m kvar, men det är väl den lilla tävlingsjäveln som sitter på ena axeln.
Inga resultat att skryta om, men det var inte tanken heller. Nu vet jag vad jag och min kropp fixar, så nu kan det bara bli bättre.
Nästa år ska jag skryta om resultatet också har jag tänkt! Målen ändras hela tiden.
Det enda jag ångrar lite är att vi ställde oss allra längst bak i starten. Tiden hade kunnat bli några minuter bättre om vi stått lite mer i mitten av startfältet. Det blev väldigt trångt första kilometern och det gick inte att ta sig förbi överallt.
Dock hade vi nog inte gjort det lika snabbt som vinnaren ändå kanske... Hon sprang DUBBELT så fort, herregud vilka supermänniskor det finns! Drygt 23 minuter var vinnartiden på!
Ingen idé att ens jämföra sig eller tro att man någonsin ska göra det så bra, men det är inte mitt mål heller. I alla fall inte idag...
Tänk att denna tunga kropp, en före detta storrökar-kropp klarar det här idag! Jag är så sjukt nöjd och stolt över mig själv, det hade jag inte trott att jag skulle säga. Jag är stolt över mig själv!
Det går tungt och det går sakta, men det går. Viljan är nog ännu större än orken och då går det ju ändå.

Jag hoppas få lite fler bilder snart, så ska jag delge er dom, men ni får hålla tillgodo med denna så länge


4 kommentarer:

  1. GRATTIS det gjorde ni BRA

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat!!!!!
    kussen...

    SvaraRadera
  3. Bra trampat tjejer!

    SvaraRadera
  4. Så himla bra gjort! Tiden är inte viktig utan känslan som du beskriver :) Att du känner dig stolt och nöjd över vad du faktiskt klarar av. Grymt jobbat! Heja dig :) Kram

    SvaraRadera