tisdag 29 april 2014

Kompressionskläder & guppande mage

Nu är det inte långt kvar till lördag och Spring Cross. Jag ska försöka att inte träna så mycket denna vecka utan i princip vila mig i form. Även om jag löptränar varje dag denna vecka fram till lördag så kommer ju inte konditionen att bli nå bättre.
Igår var jag med på gruppträningen med B.A.B.Y Runners Team, Maria ledde träningen istället för Jenny som är i Spanien och har det bra. Vi tränade löpteknik i backe, både uppför och nedför, mycket bra och mycket jobbigt.
Om jag nånsin ska bli nå bättre löpare så måste jag nog börja pressa mig själv mer nu. Det är väl intervaller och backträning som gäller antar jag. Men, det få bli nästa vecka!
Imorgon ska jag jogga en runda i mitt "bekvämlighetstempo" och sen blir det vila torsdag och fredag.

Jag har köpt ett par kompressionstights så nu kan det ju inte gå annat än bra. Det ska ju vara helt outstanding om man ska tro på reklam.
Forskade lite i vad som är så fantastiskt med dom och läste bland annat på http://www.sportkompression.se/

Det handlar väl helt enkelt om att de förbättrar blodcirkulationen och gör att musklerna återhämtar sig fortare.
Jag kan inte säga att det gick lättare att springa igår i mina nya tights, men dom är väldigt sköna och dom liksom tajtar till benen och rumpan så fläsket sitter på plats.
Däremot sitter dom inte uppe i midjan på mig när jag springer. När magen börjar guppa så rullar tightsen ner och det blir en osnygg volang, men det kanske handlar om att jag måste tajta till magen på andra vis än med kläder.

Affirmation ska ju fungera har jag hört, det tåls att testas.
Jag kommer att bli en bra löpare. Jag kommer att bli en bra löpare. Jag kommer att bli en bra löpare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar