onsdag 28 maj 2014

onsdag = löpteknik

Ikväll har jag varit till Högbo på löpträning med inriktning teknik igen. Det var ännu roligare den här onsdagen och dessutom ännu jobbigare. Britt är en jättebra instruktör och väldigt påhittig.
En annan sak som var roligt var att Mirja kom och var med ikväll och att hon var lika nöjd som jag med träningen. Kul att ha någon man känner att dela glädjen med, eller kanske jag ska skriva flåsa ikapp med.
Förutom teknikträning körde vi en del backintervaller, precis vad jag behöver!
Det ska verkligen bli en vana att åka till Högbo på onsdagarna, det lovar jag mig själv.
Snart kanske jag vågar mig tillbaka till B.A.B.Y Runnersteams träningar också, om jag får upp farten och orken lite.

I måndags joggade jag i Hemlingby tillsammans med Kerstin och Mirja och det blev 6 kilometer. Jag hade aldrig orkat om jag joggat ensam, då hade jag gett upp efter 3.
Man ska inte underskatta att träna i grupp, för då plockar man det där lilla extra istället för att ge upp när det börjar bli tungt. För egen del har det varit en svår vågskål mellan att känna mig dålig för att jag sinkar andra och inte orkar hålla samma tempo och att bli peppad att hänga med.
Tror att jag börjar väga över åt det sistnämnda!

Tänk om jag hade roligare idag än förra veckan bara för att jag nu är blondin? Är det möjligt?
Nu ser jag fram emot 4 dagar ledigt! Hur roligt ska man behöva ha egentligen?!

Kram & trevlig helg



                                Jag var ju faktiskt ganska blond för 1 år sedan också, inte riktigt lika ljust och inte riktigt lika kort:

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar