torsdag 27 juni 2013

Shoppat inför fjällvandring

Nu har vi bestämt att det blir fjällvandring på semestern nu i juli. Det ska bli spännande och en helt ny erfarenhet för oss båda.
Vi har kommit fram till att det blir Fulufjället som ligger i Dalarna, där finns Sveriges högsta vattenfall Njupeskär som är 93 meter högt.
Roligt med en aktivitet där Ola kan följa med också, lite svårt att få med honom på hojturerna.

Idag har vi varit och shoppat en massa roligt inför den stundande turen!
Ett varsitt par vandringskängor, byxor och fleecejackor.
Självklart har vi provgått kängorna ikväll och dom är jättesköna. Dessutom var det väldigt skönt att slippa bli blöt om fötterna när det var blött i skogen.
Nästa skogspromenad får vi nog träna på att ha myggmedel på oss också, för fy f*n va mygg det var i skogen ikväll.

Här är Henkes par, riktigt snygga tycker jag!

Och här är mina fina, med rosa på! (som naturligtvis matchar fleecejackan jag köpte)

Kanske jag får ta några tältnätter den här gången, när jag fick sova i stuga under hela hojresan... Det går säkert att lära sig uppskatta tält också... Typ...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar