tisdag 25 juni 2013

Jag har fått en cykel

För ett par dagar sedan sa jag till Henke att jag kanske borde försöka lära mig tycka om att cykla som träningsform. Har jag lyckats tycka att det är helt okej att jogga så borde jag kunna tycka om att cykla också.
Jag vet ju att han gillar att cykla, gärna i terrängen förstås och inte bara på asfaltsvägar.
Då kan man ju få lite sällskap när man tränar också, då Henke varken är sugen på gymmet eller att springa.
Dessutom vill jag ju gärna ha stor variation i min träning så det inte blir tråkigt och enformigt.

Jag tror han blev ganska glad att jag tog upp ämnet cykel och intresserade mig, för igår var vi och tittade på olika typer av cyklar. Vi provsatt några, var in på en cykelaffär och frågade lite om råd, tog hem ett par kataloger. Sen när vi kom hem cyklade vi till Sandsnäs och åt en glass, det är 12 kilometer fram och tillbaka, kärringsnurran i all ära, men någon racer är den inte...

Idag efter jobbet åkte vi och köpte mig en alldeles sprillans ny och fin X-Trail åt mig!
Det är mitt livs andra nya cykel, den första var just min första cykel som jag fick när jag var 5 år. Jag tror i alla fall att den var spritt ny... Eller hur var det nu mamma?
Sen har jag bara haft begagnade cyklar, så ni må tro jag är megastolt nu över den här fina :)

Självklart var vi ju ut och provade ikväll, det blev både asfalt, grusväg och elljusspår, uppförsbackar och nedförsbackar och en del tvära kurvor i 11 kilometer.
Det bästa är att jag tyckte det var riktigt roligt att cykla!
Dessutom blev jag rätt svettig, så det borde ha bränt en del...

Tack igen älskling för min NYA fina cykel!


3 kommentarer:

  1. Oj vilken fin, va kul! =) Då kan vi cykla tillsammans i höst också <3 Snäll han är din man! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy sjutton va vi ska träna ihop i höst, springa, cykla, gymma, inlines... zumba? :)

      Radera
  2. Joorå, den cykeln var sprillans ny, en skeppshult tror jag, från Östlund cykel och sport och röd var den också!

    SvaraRadera