söndag 18 november 2012

Händelserik helg

I fredags firade vi mig och Linus genom att familjen var på Brända Bocken och åt. Trerätters blev det och väldigt gott var det alltihopa! Tack allihopa för en väldigt trevlig kväll! Tack mamma för att du bjöd oss på en helkväll!
Så här ser min present från Henke ut, färdig inramad och uppsatt på hedersplatsen:

På lördag morgon klev vi upp för att följa med Henkes kollega Toni och hans pappa för att jaga tjädertupp. Vi passade på att prova hur Ola reagerade på skott också, det gick ju som förväntat hur bra som helst.
Någon tjäder såg vi inte till, det ända vilt vi såg var en liten vit harpalt, men den slapp undan jägaren den också.

Mig gör det inte så mycket om det inte blir något byte fällt, det är skönt att komma ut i skogen bara. Även om jag gärna hade fått åteminstone en kråka för att testa Ola på vilt... men det går fler tåg!

Direkt från skogen åkte vi till Gävle för att vara med och leta efter den försvunna Tuula. Det var ungefär 110 pers som slöt upp vid Gävlebro för att hjälpa till och leta.

Jag träffade även hennes dotter och fick krama om henne och visa mitt deltagande, det känns skönt.
Tyvärr hittades hon inte... man undrar hur en människa bara kan försvinna så här!
Om det nu är samma kvinna som har förskingrat pengar från kommunen så hoppas jag att är i livet och har det bra någonstans. Men jag lider verkligen med hennes anhöriga som inte har en aning om var hon är och om hon ens lever... Fy vad hemskt att inte veta!
Det var inte bara jag och Henke som var trött igår kväll, Ola var rätt nöjd han också efter att ha spenderat hela dagen i skogen.

Idag har vi mest gjort ingenting...jo såklart det vanliga, skogspromenad, tvätt, dammsugning och ett par filmer. En rätt bra söndag med andra ord, matlagning tillsammans och Henke har gjort citrondricka! Mycket gott blev det!

 
Hoppas ni också haft en bra helg!
Kramar till er
 
P.S Ni vet väl att ni kan klicka på bilderna om ni vill se dom i större format D.S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar