söndag 4 november 2012

Halloween helgen

Igår var vi ut till Hedesunda för att tända lite ljus vid kyrkan, vid farmor & farfars grav och vid pappa & Klas. Jag gissar att dom flesta åker dit idag, för det var inte så mycket ljus igår kväll som jag hade hoppats på. Jag hade gärna sett kyrkogården ikväll när det är massor med ljus tända!



Innan kyrkan käkade vi pizza på Hedesunda Pizzeria, det är en av få pizzerior som Henke behagar äta på...
Där träffade vi på Filip och Tony och blev bjuden ner till Filip på kaffe efter vi varit vid kyrkan.
Han har nyss flyttat till ett hus som han hyr så jag var naturligtvis nyfiken på att se hur han har det där hemma!
Väldigt mysigt kan jag avslöja att han har!
Gott kaffe bjöds det på också, även om vi saknade påtåren! Så vi får nog ta och hälsa på en gång till snart...

Idag sov vi lääääänge...skönt ibland!
Vi har spenderat några timmar i skogen med Ola nu på eftermiddagen och tränat lite eftersök.
Han var väldigt okoncentrarad i början med till slut gick han väldigt bra, metodiskt och lugnt! Han behöver göra av med lite energi först innan han kan fokusera på att jobba.
Vi försökte fota honom lite innan vi gick spåret, men även där brast det i koncentrationen och då även mitt tålamod, så vi fick inte den perfekta bilden idag. Men man kan ju säga att vi spårtränat i dubbel bemärkelse.

 
 

Från det ena till det andra, nu börjar jag sakna min mamma, det är nästan 2 veckor sedan jag träffade henne. Hon har ju varit i Turkiet sen förra lördagen, så hon borde väl komma hem idag tycker jag! Vi måste nog åka dit imorgon och se så att hon är sig lik...hörde nåt rykte om att Anneli försökte gifta bort henne där nere...

Ja, det var första riktiga inlägget på nya bloggen det! Hoppas ni nu hittar tillbaka hit igen för det är här jag kommer att fortsätta skriva.

Kram till er!

 
 
 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Nu är jag hemma igen i Sweden,efter en solig och skön vecka i Alanya.Det var inte så allvarligt det där med giftermål, det var bara Anneli som är sååå praaatglad!

    SvaraRadera