onsdag 7 november 2012

2år igår

Igår den 6 november 2012 hade jag och Henke varit förlovade i 2år! Tänk att någon stått ut med mig så länge, vem hade trott…
Det blev inte mycket firat, det kan jag inte påstå…men vad gör väl det!
Efter jobbet träffades vi återigen på Ikea för att äta middag (det gjorde vi förra tisdagen också) och för att överlämna Ola så han fick följa med Henke hem sen.

 
Förra tisdagen var det ju träning i Hedesunda jag skulle på, men så blev det inte denna tisdag.

Vi var in på Carlings och tog farväl av Malin som flyttar till Norge idag, det känns väl sådär…
Vi var också in och köpte en mössa till Henke, han provade några olika men bestämde sig till slut för den här:
 
Men först provade han dessa:
 

 
 

Från Valbo åkte jag sen vidare tillbaka till Gävle för att träffa ett medium, jag tror det kallas så… jag kan inte allt ”termer” så jag kallat det för att vi var på seans. Men jag är inte säker på att det hette så heller! Skit samma ni vet ju typ vad jag menar J

Jag är ju både skeptisk till sånt här men vill gärna tro på det samtidigt! Jag behöver verkligen bli överbevisad annars tappar dom mitt förtroende direkt.

Men jag får nog säga att den här kvinnan lyckades överbevisa mig, det var lite för mycket som stämde för att hon skulle sitta och gissa.

Jag är ju väldigt dålig på att komma ihåg vad hon sa och hade svårt att koncentrera mig, men jag ska försöka berätta en del. Om någon av mina läsare som var med under kvällen igår kommer ihåg mer så får ni gärna skriva några rader om det här!

Jag blev både glad och lite besviken, hon började med att säga att jag ska flytta snart och att hon såg flyttkartonger!
Att det är oroligt i mitt liv just nu och jag har mycket jag vill göra och få gjort, att jag torkar bort tårarna för att inte tillåta mig att gråta ut.
Jag kör på i 190 för att dels slippa tänka och för att det är mycket jag vill utföra.
Allt kommer att bli bra när vi flyttat, allt blir lugnt och skönt och oron försvinner, även ekonomin skulle bli bättre då.
Jag önskar bara att hon hade sagt hur snart vi kommer att flytta! Det är ju det vi båda går och väntar på ska hända!

Hon sa också att jag hade väldigt många runt omkring mig och med mig, men ingen ville just kliva fram igår. Jag var väl inte riktigt redo för det om jag förstod det hela rätt… det skulle också komma efter flytten när det blir lugn och ro runt mig.
Hon beskrev en kvinna som jag hade med mig, men jag kände inte igen henne. Hon skulle ha dött i 50års åldern, var rökare, blond med lite stripigt hår. Hon frågade om jag inte kände röklukt ibland, och jo det gör jag ju ganska ofta, men det har jag trott varit för att jag är röksugen själv ibland!

Jag försökte fråga efter Klas, pappa och farmor, men ingen dök upp…därav känslan av besvikelse!
Hon beskrev Klas lite flyktigt eller kanske mer vår relation, mycket bus och skratt och ”rackartyg” och att han sparkar mig i rumpan. Jag sparkar såklart tillbaka!

Så nu hoppas jag på att flytten blir snart och att jag kan göra om det här för att kunna få mer kontakt med nära och kära!
Spännande är det i alla fall! Men jag önskar att pappa och Klas kunde ”spöka” lite mer för mig!

Det blev ett rätt långt inlägg idag så jag tänker inte berätta så mycket om den här dagen… den har varit som många andra dagar. Jobbat, tränat, promenerat med Ola... Ikväll är det Bonde söker fru, så då blir det soffmys med kärlek, Ola och förmodligen Tarzan också!

Skickar en varm kram till er!

En påminnelse: ni som var med igår… påminn mig gärna om ni kommer på nåt… ni kan ju alltid vara anonym om ni vill!

2 kommentarer:

  1. Som jag sagt tidigare så är det kört för dig, nu slipper du mig aldrig. 2 år är bara början.

    SvaraRadera
  2. Härlig kommentar tycker jag, jobba på bara och vårda kärleken tillsammans!
    Puss å Kram.

    SvaraRadera