fredag 23 november 2012

Äntligen fredag igen

Fredagar är väl bästa dagen på veckan? Det brukar vara ännu mer lättsam stämning på jobbet på fredagarna. Det är nästan till och med lättare att kliva upp på fredagmorgnar…men bara nästan!

På fredagen har man liksom hela helgen framför sig som ju oftast är alldeles för kort för att man ska känna sig utvilad. Ibland känns det som att man inte hinner med allt man skulle vilja göra under helgen.

Åh vad man längtar hem på fredag eftermiddag till god mat, tända ljus, nånting bra på TV:n, mys i soffan! Vara vaken lääääänge för att dra ut på njutningen och förlänga helgen, för att man kan få sova ut imorgon när det är lördag.

Ha! Så önskar jag att det vore!
Jag är så förbannat trött på fredagarna när jag kommer hem, så det blir något enkelt och snabbt att äta, för att sen förflytta sig till soffan (om man inte redan sitter där och äter middagen).
Det är bara skit på dumburken så det finns inget vettigt att titta på, därför ”lånar” vi en film som jag somnar till. Sen vaknar man till för att inse att man måste gå ut med hunden på en promenad också. Suck och pust och stön, trött, frusen och längtar efter sängen.
Ut till skogs med en överlycklig jycke, varma kläder och en ficklampa, hem och tvätta av sig fejset, borsta tänderna och gå och lägga sig, klockan är väl ungefär 21.30 i bästa fall.

Jag brukar säga att det är åldern som tagit mig, men jag vet många som är bra mycket äldre än jag som är vaken mycket längre än jag på kvällarna!
Kanske man måste byta rutiner, hitta på något att göra på fredagkvällarna så man håller sig vaken!
Förra fredagen var vi ju ut och käkade och tog nån pilsner, men det blev inte så sent ändå pga att Ola var hemma och väntade på oss.
Fredagen före det har jag för mig att vi åkte in och hälsade på Linus, då kanske vi höll oss vaken till elvadraget i alla fall.
Mja…jag får klura ut något att göra ikväll för att dra ur det mesta ur den här helgen.
Få se vilken film det blir ikväll  
Ha en riktigt skön helg med massor av fredagsmys ikväll.

Puss & kram

1 kommentar:

  1. Jag ska nog se till att du håller dig vaken ikväll *pervoskratt*

    SvaraRadera