onsdag 21 november 2012

En medmänniska

Är du en god medmänniska för dina medmänniskor?
Jag hoppas att jag är det iallafall! Jag försöker finnas för den som behöver mig, jag försöker hjälpa till på jobbet om någon har väldigt mycket att göra. Jag delar ut en kram om jag tror att någon behöver en kram. Jag lyssnar om någon behöver prata ut om något.
Om någon behöver min hjälp så försöker jag hjälpa till så gott jag kan och i den mån jag kan.

Eller ska man kanske fråga sig är du snäll mot dig själv? Ibland kanske det är svårare att ta hand om sig själv på bästa sätt...
Jag är ganska duktig på att klanka ner på mig själv, mitt utseende, mitt intellekt, min förmåga. Varför då? Så förbannat onödigt!

Jag jobbar ju på att bli en bättre medmänniska mot mig själv, det har jag ju gjort ett tag, det går så där... Att det ska vara så svårt!

Jag läser allt jag kommer över vad som skrivs om den försvunna Tuula och det är inte alltid speciellt snälla saker som skrivs.
Ja hon har förskingrat pengar för kommunen! Men det har väl hänt värre saker? Jag hoppas för hennes barns skull att hon kommer till rätta snart och är i livet!
Det har blivit väldigt tyst om det här nu tycker jag, så jag undrar om inte polisen är något på spåret...hoppas!

Om vi var lite mer medmänniskor i trafiken också så skulle det förmodligen hända färre olyckor! Det visas tyvärr inte så mycket hänsyn där ute tycker jag!

Ibland kanske en god gärning är att helt enkelt bara le mot någon du möter eller släppa in någon i filen!
Eller ge någon en komplimang helt appropå.

Det kanske fungerar det där med karma ändå...om jag bryr mig en människa kanske en annan människa faktiskt bryr sig om mig.
Jag betyder något för någon!
Jag är glad över att jag kan betyda något för någon annan människa och göra skillnad.
Det kanske är så att när man gör en skillnad i en annan människas liv, blir det en skillnad i sitt eget.

Oj det kanske blev lite surrigt skrivet idag...äh det skiter man väl i! Ni medmänniskor där ute behöver ju inte läsa om ni inte vill.

Ibland är det bara många tankar som måste ut på ett eller annat vis.

Stor kram!
 


3 kommentarer:

  1. Du är alltid lika klok min älskade vän <3 Och ja du är en bra medmänniska! Ta hand om dig nu! Puss&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Malin! Jag saknar dig! <3 Kraaam

      Radera
  2. Det är så roligt å läsa allt du skriver du är så klok och har så kloka ord åå funderingar :))
    blir lika Glad varje gång jag går in här..

    Kramar om till dig <3

    SvaraRadera