söndag 7 september 2014

Skrivkramp och kroppsångest

I flera dagar har jag öppnat den här sidan för att skriva något. Jag sitter med fingrarna på tangenterna redo att få ur mig några små ynkliga ord, men ingenting kommer, jag stänger ner den igen och hoppas på bättre idéer nästa dag.
Så har jag hållit på nu i flera veckor.
Kanske har inspirationen att skriva försvunnit med inspirationen att ta hand om min kropp. Jag har släppt allting de senaste veckorna och jag har väldigt svårt att hitta tillbaka.

Sommaren har ändå gått ganska bra, det är nu på slutet jag totalt bara släppt kontrollen och inte hittar motivationen att träna. De gånger jag ger mig ut och springer går det så fruktansvärt tungt, vilket förmodligen beror på att jag gått upp några kilon. Det behövs inte speciellt många för att det ska kännas!
Jag börjar dagarna bra med frukost, lunch och mellanmål, speciellt när jag jobbar. Det är på kvällen det går åt skogen, jag trycker i mig både glass, godis och skräpmat! Varför?
På fredag startar vi upp "fettfajten" igen på jobbet så jag hoppas att tävlingsmänniskan i mig kommer fram nu när jag behöver henne som bäst.
Fokus, fokus, fokus! Planering och inget slarv!

Inga fler frukostar som på Sicilien, chokladcroissanter och nutella, inga fler efterrättsbufféer
 
 
Nej, nu är det dags att hon kommer tillbaka den där sportiga inspiratören! Jag vet ju att jag mår så mycket bättre!
 
Sicilien var för övrigt helt fantastiskt och vi rörde oss i alla fall lite ibland. Här har vi knallat upp på La Rocca inne i Cefalú, då gick nog åt en del av energin från alla godsaker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar