måndag 8 september 2014

So far so good

Måndagen har ju i alla fall gått som planerat och än så länge inga snedsteg.
Direkt efter jobbet åkte vi och handlade mat för denna vecka så jag inte har några ursäkter att trilla dit och köpa pizza. Inte heller behöver jag in på affären varje dag så att det kan slinka ner ett paket glass eller ett par chokladbitar i korgen.
När jag kom hem bytte jag direkt om till träningskläder och tog med mig Ola ut i skogen för en joggingtur. Jag bestämde mig för att jogga sakta för att känna att jag orkar hela vägen och det gick ju jättebra! Skönt!

Om si så där 5 ½ månad ska jag köra 3 mil på skidor i Mora, närmare bestämt 28 februari 2015 går Tjejvasan av stapeln.
Här har jag bestämt att jag ska ha hela 2014 på mig att träna och gå ner i vikt för att jag ska göra tjejklassikern 2015. Jag ska inte bara genomföra den, jag ska göra det på tider jag blir nöjd med.
Tränat regelbundet har jag gjort, men inte har jag tappat många kilo inte!
Skärpning fru Wallner!
Att fru Wallner nu även är utbildad kostrådgivare gör ju saken ännu mer komisk, men det är en sak att veta hur man ska göra och en annan att göra det.

Äh, nu kör jag! Mot nya mål! Det kan bara bli bättre.

2 kommentarer: