söndag 21 september 2014

Nybliven Gävlebo

Nu är vi officiellt nyblivna Gävlebor vår lilla familj. Den som är minst nöjd med det är väl Tarzan som får bli innekatt på äldre dagar.
Men han har ännu inte klagat så hårt, så det kanske kommer att gå hur bra som helst.
Vi har inte fått fart på internet än, så jag skriver det här inlägget från telefonen.
Allt känns så bra och lägenheten är jättefin, ljus och fräsch.
Att det dessutom tar 5 minuter att cykla till jobbet gör inte saken sämre heller.

Ikväll har jag tagit min första joggingtur i stan och det gick fint det med.
Det tar liksom emot att ge upp när det går tungt när man springer bland trafik och andra gångtrafikanter.

Så kreativ som jag varit den här söndagen var det längesen jag var.
Vi har plockat ur det sista ur lägenheten i Hedesunda och börjat städa ur den.
Jag har lagat köttfärssås, chili con carne och biffstroganoff.
Gjort en råkostsallad och en blåbärspaj.
Husmorspoängen borde hagla!
Imorgon ska jag städa det sista har jag tänkt. Det kommer kännas så skönt när allt är färdigt.
Vi börjar komma iordning här hemma också, så nu är ni hjärtligt välkomna att hälsa på.

Kram

1 kommentar:

  1. Såg ju riktigt mysigt ut det där!
    Kommer snart och hälsar på.

    SvaraRadera