måndag 11 augusti 2014

Slät hy med konserveringsmedel?

Så tog semestern slut för den här gången och det blev åter dags att gå tillbaka till tidiga morgnar, rutiner, matlådor och lite bättre vanor.
Det kändes nästan konstigt att ställa sig och laga köttfärssås igår efter flera veckor med antingen yoghurt, omelett, grillat (som Henke fixat) eller restaurangmat (*läs pizza eller hamburgare).

I den mån det går försöker jag välja ekologiska produkter när jag handlar, tydligen går det ju ändå inte att konservera sig med alla diverse gifter för att se yngre ut så what's the freaking point?

Kemiska bekämpningsmedel, genmodifierad mat, djur som aldrig får se dagsljus, kött med antibiotika i, galna kosjukan osv, det låter ju inte allt för lockande tycker jag.
Har jag möjlighet så väljer jag hellre ekologiskt och KRAV-märkt.

Jag använder cocosolja att steka i och den här gången hade jag ingen mejeriprodukt i alls, men det blev gott ändå. Eftersom jag gillar stark mat så hade jag både sambal oelek i och en tokstark chili-kryddblandning.
Henke fick spagetti till, själv nöjde jag mig med grönsaker och fetaost, mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar