tisdag 10 december 2013

Pappskallar!

Vad är det som får en människa att medvetet göra illa någon annan?
Nu syftar jag inte på fysiskt utan mer psykiskt. Inte bara en gång utan flera och dessutom olika människor, inte bara en och samma person utan flera olika.
Nog måste det finnas utrymme för att tänka efter en gång extra?
Jag förstår att vissa saker kan "hända" vem som helst och kanske speciellt när alkohol är inblandat. Men det är skillnad på övertramp och övertramp!

Att dessutom ljuga om den här personen, som man säger sig "älska", till andra, för att framstå lite bättre själv är nog ännu värre svek än att vara otrogen.
Nej usch och fy, såna människor ska man inte ha i sitt liv!
Av egen erfarenhet törs jag påstå att det snart kommer att bli bättre, mycket bättre, jag lovar!
Du är stark och han är svag!

Från den ena pappskallen till den andra, vi har äntligen flyttat ifrån vår pappskalle till granne och flyttat in i vår efterlängtade tvåa. Här kommer vi att trivas alldeles förträffligt tror vi.
Lite plock och städ kvar sen så är ettan på "Backarn" ett minne blott, det bästa är väl att slippa grannen som gått oss på nerverna sen vi flyttade in.
Eller snarare är det väl så att vi gått honom på nerverna.
Han behöver dock inte känna sig ensam länge för snart får han en ny granne som han kan reta sig på. Den nya Joelgrannen får i alla fall en mycket fin lägenhet, där vi fick nya tapeter, golv och färg överallt.
Vår nya är inte så pjåkig den heller men självklart inte i samma skick som den gamla.
 

Träningen är i full gång igen efter förkylningen, det känns skönt.
Nu börjar jag bli sjukt sugen på att börja åka skidor, måste bara köpa ett par först!
Har jag berättat att jag ska åka Vasaloppet?
Ja inte hela då förstås bara 9 kilometer, näst sista sträckan i Stafettvasan. Kan ju bli en bra erfarenhet till året därpå då jag ska åka tjejvasan!
Det är hela 4 lag från oss på Gästrike Återvinnare som är anmälda, det vill säga 20 pers!
Jag som inte åkt längdskidor sen typ lågstadiet! Va f*n har jag gett mig in på?
Jag funderar på att ringa Charlotte Kalla och höra om hon har några tips...


Det blev ett riktigt alltmöjligtinlägg idag, jag var väl tvungen att få ur mig så mycket som möjligt då det gått en hel vecka sen sist.

Hörs hej!

2 kommentarer: