torsdag 19 december 2013

Ahaupplevelse

Vet ni? Jag har kommit på en grej! En rätt så frän grej faktiskt!
Jag tränar inte längre för att gå ner i vikt!
Låter det konstigt?
Ja det kan jag nästan tycka själv...
Nej nu tränar jag för att jag mår förbannat bra av det och att jag hela tiden blir bättre på det. Jag springer längre och fortare, jag lyfter tyngre vikter och orkar fler repetitioner.

När jag började sätta igång med träningen så smått i februari i år så var det för att gå ner i vikt, punkt slut. Ingen annan anledning alls!
När jag sen började gå ner några kilo, så började jag fundera på hur jag skulle vilja att min kropp ska se ut. Tight, muskulös, med riktig "putrumpa" och platt mage, ja det var väl ungefär så som fantasierna såg ut.
Det är inte heller viktigt längre, att se ut på ett speciellt sätt.

Jo jag tycker fortfarande att det är skitsnyggt med synliga muskler, putiga rumpor osv. Men jag tror inte att jag skulle må mycket bättre om jag såg ut så, än hur jag ser ut just nu.
Jag är inte heller riktigt villig att lägga ner det jobbet på att få en sådan kropp.
Träningen ja! Inga problem!
Men man måste nog ständigt tänka på vad man stoppar i sig och ha stenkoll på kosten för att se ut så. Det steget är jag inte riktigt beredd att ta.
Jag vill fortfarande att det ska vara roligt att träna och det ska inte kännas som ett tvång.

En ganska skön insikt!

Nu är det snart dags för cirkelträning igen, sista för i år. Hoppas det blir lika jobbigt denna gång :)


Snygga kroppar = stenhårt arbete:

 
 


1 kommentar:

  1. Vilken härlig insikt! Hoppas du kryat på dig och att du har en fin julafton! Kram

    SvaraRadera