tisdag 17 december 2013

Addicted

Jag har kommit på att jag har skaffat mig ett nytt beroende. Jag vet inte hur nyttigt det är med beroenden egentligen, men jag tänker inte lägga någon längre tid på att utvärdera det just nu.
Äntligen, får jag nog säga, är jag träningsberoende!
Som jag har längtat!
Konstigt att det ska behöva ta tid att skaffa sig ett nytt beroende, när vissa gick så jäkla fort att "få". Naturligtvis tänker jag på cigaretterna.
Det gick tokfort att bli beroende av dom men jäkligt jobbigt att ruska av sig.
Med träning tror jag det är tvärtom faktiskt, det tar tid att verkligen bli så beroende så man inte mår bra av att vara utan den. Förmodligen går det ganska fort att förlora det beroendet om man inte underhåller det.
Just nu är jag väldigt glad över mitt nya beroende och jag funderar ständigt på nya träningsformer och utmaningar.
Igår var det träningsvila, då blev det 8 kilometer promenad istället...
Ikväll ska vi till gymmet igen, men jag ska springa har jag tänkt. Jag ska dock köra lite biceps och triceps också eftersom det är final i "bicepskampen" på fredag! Hur mycket kan man öka i omfång på 3 dagar tror ni?
Jag har ju ingen chans att vinna Fettfajten som det för övrigt också är final på fredag på. Bicepskampen ligger jag ju i alla fall tvåa!
Jag gissar att det kommer att vara trångt i gymmet på jobbet på fredag, då alla ska pumpa upp sig innan inmätning.

Om jag ska göra tjejklassikern så måste fokus ligga på konditionsträning framöver, men jag överger inte vikterna helt för det.
Ska bli roligt att planera träningen 2014, så har jag tänkt att jag ska läsa på lite om träningslära och kroppens fysik också, alltid roligt att lära sig nåt nytt.

Från det ena till det andra...vad hände med vintern? Hur ska jag nu kunna träna längdskidåkning? Utan snö!! Det här måste ändras på snarast!
Nästa vecka ska jag köpa nya skidor, så nu måste det komma snö igen.

Tjingeling


2 kommentarer:

  1. Visst är träning ett underbart beroende? ;) Jag önskar bara man hade mer tid att utforska de oändliga möjligheterna som finns. Hoppas jag träffar dig på många av dem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det Jenny! Tack det hoppas jag också! När jag kommer upp i din konditionsnivå kanske vi kan börja springa tillsammans :)

      Radera