fredag 27 december 2013

Årskrönika 2013

Jag ska försöka sammanfatta året som gått med några highlights. Förra året skrev jag också en årskrönika och där har jag skrivit bland annat:
"Nu får vi se vad 2013 har att erbjuda, jag brukar inte lämna några nyårslöften. Men jag kan alltid lova mig själv att alltid göra det bästa av vad jag har!"
Jag tycker att jag lyckades alldeles utmärkt med det, för jag har verkligen haft ett helt fantastiskt bra år!
Vi började ju med att flytta från huset i Järbo till Hedesunda, där vi fick en alldeles nyrustad fin lägenhet. En liten etta blev det för det fanns inga andra att välja på just då. Det gjorde oss absolut ingenting! Tills det visade sig att grannen inte gick att bo bredvid... men det har vi ju just gjort något åt och flyttat till en tvåa.

 
 
Återigen har jag bytt frisyrer ett antal gånger, så här drastiska förändringar har jag nog aldrig gjort under ett och samma år förr tror jag
 



En annan sak som jag kommer att ta med mig och fortsätta utveckla är förstås min träning, som jag verkligen tagit tag i och gjort ordentligt i år

 
Att få stå brud bredvid min älskade Henke finns det inget som kan slå, den dagen var perfekt från morgon till natt




Både jag och Henke köpte varsin flångny motorcykel, Henke en Yamaha XT 660 Z Ténéré och jag en Yamaha XT 660 X Motard


Det blev en del turer på dessa hojar, bland annat en väldigt lång resa till Norge tillsammans med Linus.
 

 





Vi tyckte att Norge var så vackert så vi gjorde en till resa dit på hösten, fast den gången i bil och en liten annan tur. Det blev även ett litet besök i Åre



 
En grej som jag gjorde tillsammans med några kollegor ligger också varmt i minnet, Vasastafetten
 

 
Andra roliga minnen från 2013 är båten vi köpte, Järvzoo, Stockholm och Skansen






 






En annan stor upplevelse var förstås att få åka till Stockholm och träffa och träna tillsammans med Malin Nylén!



Fulufjället var förstås en mäktig tur också! Så himla vacker natur och vattenfallet var häftigt att se, jag hade kunna vara utan tältet och småknotten, med det var ju som bortglömt när vi kom hit.




Vem som helst som läser detta fattar väl att jag tycker detta varit ett år utöver det vanliga!

Några saker jag har tänkt göra under 2014 är:
  • Åka StafettVasan
  • Någon typ av resa
  • Umgås mer med mina vänner
  • Träffa nya vänner
  • Hoppa fallskärm (dock inte om Henke får bestämma)
  • Åka till Gröna Lund
  • Bättra på syreupptagningsförmågan
  • Gå någon typ av kurs
  • Springa något lopp
Jag går även och klurar på om det inte skulle gå att ordna någon typ av evenemang/event/inspirationsdag som har med träning och hälsa att göra. Vi får väl se vad jag kommer fram till. Just wait and see!

Hoppas ni hänger med mig här i bloggen även nästa år.

Tack alla som varit inblandade i mitt fantastiska år 2013, ingen nämnd och ingen glömd, ni vet vilka ni är!

Önskar er alla ett fint, spännande och roligt år 2014!
Kramar!

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart fint år du/vi har haft och vilken trevlig årskrönika.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid spännande,härligt och omtumlande att läsa din blogg Maria.Härligt med din resa du gör,fortsätt åk och delge till oss.

    SvaraRadera