onsdag 15 maj 2013

Problem!?!

Idag har jag varit på förläsning som hade ordnats av Vision, så det var alltså på arbetstid.
Mycket intressant, många sanna ord och många igenkännande nickningar och fniss. Hon som pratade heter Gunnel Ryner och föreläsningen heter: Släng problemglasögonen - starta en positiv revolution!

I stort kan man väl säga att det handlar om att se möjligheterna, inte problemen och att vi gärna fokuserar på det som är dåligt istället för på det som är bra.
Ungefär så där som jag tycker att jag har börjat se på livet och försöker ha det tankesättet. Livet blir ju väldigt jobbigt när man bara tänker på och fokuserar på allt det där som är jobbigt och mindre bra.

Malin sa till mig för ett tag sedan en sak som jag blev väldigt glad över. Hon sa att jag förändrats som person efter olyckorna med pappa och Klas. Ja tänker ni nu...det har vi väl alla gjort och konstigt vore det väl annars...
Ja men hon tycker att jag blivit mer öppen, förstående, lite mjukare och försöker se det goda i människor, har mer överseende med andra.
Det kan nog stämma också tror jag!
Hon sa att en del som varit med om olika tragedier och hemskheter i livet, ser sig själv som offer och kanske förändras lite till det sämre. Vilket inte heller är speciellt konstigt egentligen!
Hur som helst blev jag väldigt glad över att Malin sa det här till mig och inte bara tänkte det för sig  själv. Tack hjärtat! <3

Så nu tycker jag att vi alla ska bli löjligt positiva och bara se möjligheter och inte problemen, gå omkring och le fånigt och bara älska alla människor!
Nej då, inte rikigt.
Men ibland är det skönt att iallafall träna på att tänka lite mer positivt och försöka se det goda i människor istället för att bara se deras förbannade brister och tycka att dom är idioter.
Säger jag som just varit på Zumba och tyckt att jag är värdelöst dålig för att det var "gammal" koreografi som jag inte kan...som alla andra kan för att dom gått på zumban i flera år.

Trots det så var jag där och tränade och körde hårt på de steg jag FAKTISKT KAN!!

Just nu satt jag och analyserade vad jag skrivit och tycker att jag använt dålig svenska och långa meningar, börjat meningar med MEN osv osv!
HALLÅ?? Har jag inte lärt mig nånting idag eller?!

Ska bli spännande att se på jobbet imorgon om vi anammat dagens ord allihopa som varit där och lyssnat!
Jäklar vad grymma vi ska bli!

Jag försöker se positivt på vår stundande resa till Norge, där jag ju liiite mot min vilja ska bo i tält. Se så positiv jag ser ut när jag provligger liggunderlag, sovsäck och resekudden:


Jätteskönt kommer jag att sova i det där tältet i tre nätter! Jaaa, verkligen jätteskönt!

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar