lördag 25 maj 2013

Den bekväma äventyraren

Igår kväll packade jag, Henke och Linus på motorcyklarna tält, sovsäckar, liggunderlag, stormkök mm för att provcampa så vi vet hur vi inte ska göra när vi drar "på riktigt" till Norge om några veckor.
Det var ju mysigt att packa och föreställa sig frukost i det fria på lördag morgon, med kaffe kokat på stormköket. Naturligtvis måste träningsskorna med också!

Motorcykel åkandet är ju alltid roligt och vi åkte några roliga vägar och hamnade i Dalarna nånstans.
Tyckte fortfarande att det var mysigt när vi hittade stället vi slog upp tälten på, vid en rastplats intill en sjö.


Jättefint i kvällssolen, gick ner och satte oss på bryggan och åt choklad och drack kaffe och småsnackade lite.

 
 
Trött var man ju som vanligt på fredagkvällar, så vid halv tolv kröp vi till kojs.
Det uppblåsbara liggunderlaget är smalare än vad jag är över axlarna, jag får typ inte plats på bredden! Jaja det var bara att mojsa ner sig i sovsäcken och låta John Blund säga sitt.
Somnade till slut, vaknade och frös som en skit efter en timme ungefär. Tog på mig fleecevästen och kröp ner igen, somnade, vaknade efter stund och frös fortfarande...
Så har jag hållit på vaknat, somnat, vaknat och somnat och frusit som en liten skit! Ont i ryggen och i höfterna.
Alltså på riktigt! Vad är det för fel på hotell? Stuga? Bed & Breakfast?
Nej då, jag ska bara köpa mig en bättre madrass och ha mera kläder på mig så blir nog det där bra.
 
Vi var inte lika muntra i morse ska ni veta!
Vid sju orkade inte jag försöka somna om nå fler gånger så då kröp jag ur tältet och letade upp solen och surfade lite på telefonen.
Efter en stund kom Linus också dit och då började vi rassla med kaffet för att få upp Henke också.
 


 

Jag vill verkligen vara en äventyrare som uppskattar vildmarkslivet lika mycket som Henke...men nog är det bekvämt och skönt att sova i en riktig säng?!
Kan man inte vara äventyrare och gilla vildmarkslivet men sova i en säng under riktigt tak?
Nåväl jag ska väl ge det några chanser till innan jag ger upp!
Man kanske lär sig under tiden.

Men ååååh vad skönt det ska bli att duscha ikväll, titta lite på TV och krypa ner i en varm och mjuk säng med tre kuddar och duntäcke!

Puss och kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar