onsdag 22 maj 2013

Hårlös eller dreadlocks!

Igår höll jag på att bli hårlös!
Jag såg framför mig hur mitt liv med långt svallande hår var över för alltid.
Varför?
Jo för att jag skulle vara lite häftig och slänga med håret på zumban och hade det utsläppt!
Sen när jag började bli lagomt svettig satte jag lite slarvigt upp det i en svans bara.
När jag kom hem och drog ur hårsnodden för att jag skulle duscha kände jag vad konstigt det kändes i bak.
Väl inne i duschen och schamponerade kände jag att jag hade världens största klump i bakskallen. Som två gigantiska dreadlocks!
Jag fullkomligt vräkte i balsam och försökte sen borsta ut "knutarna", men det var helt omöjligt! Jag var nära att börja grina.
Som vanligt löste ju min blivande man det och hjälpte mig att snurra ut, dra, borsta och ibland även klippa lite, vi höll på i över en timme.
Han kan ju allt han, det har jag ju sagt förr!
Ensam hade jag ALDRIG klarat det.
Jag tänkte bara att jag skulle bli tvungen att klippa av det och hade Denices förmaningar i tankarna.
"Du måste sköta det här löshåret nu som ett barn Maria"
Oh ja!
Hon berättade även ett skräckexempel om en tjej som kom dit då hennes löshår tovat ihop sig som dreads och dom blev tvungen att klippa av det jättekort.
Men i hennes fall var det för att hon inte skötte det alls.
Jag har ju faktiskt varit noga med mitt ända tills igår... Sover alltid med fläta och borstar varje dag!
Hädanefter ska jag fortsätta ha det uppsatt när jag tränar också!

Vilken pärs!
Tack snälla, bästa älskling för ditt tålamod och din hjälp!



2 kommentarer:

  1. Men herregud vilken panik! Du får fläta det till träningen eller vad som nu fungerar bäst. Hade ingen aning om att det var så lätt hänt. Hua!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy det var inte roligt faktiskt... Aldrig mer utsläppt på träning!

      Radera